
Foarte mulți antreprenori, aflați la început de drum, au impresia ca alegerea unui logo pentru afacerea lor este o opțiune mai puțin importantă și caută să amâne această decizie până când găsesc inspirația necesară (sau chiar hotarasc să pornească la drum fără unul).
Alții au impresia că logourile reprezintă un detaliu demn de luat în calcul doar pentru companiile mari, lucru care, de asemenea, nu este altceva decât o idee greșită.
Orice afacere, indiferent de dimensiunea sa, trebuie sa aiba un logo care sa o defineasca. Pornind de la aceasta premisa, in acest material, iti voi spune de ce este bine sa-ti creezi propriul logo si care sunt aspectele de care trebuie sa tii cont atunci cand faci acest lucru.
Ce este un logo?
Logo-ul este un element grafic care poate îmbrăca forma unei litere, unui text, unei imagini sau chiar unei combinații a tuturor acestor elemente. El este folosit pentru a identifica un brand, un produs, o organizație sau un eveniment.
De ce ai nevoie de un logo?
● Ajuta la identificarea brandului pe care tocmai l-ai creat. Pentru ca oamenii să rețină mai ușor brandul tău este nevoie de cât mai multe elemente care să-i ajute pe aceștia să și-l amintească. Iar logo-ul este unul dintre ele.
● Ajuta la identificarea industriei din care faci parte. Logo-ul poate fi folosit pentru a-i face pe consumatori să-și dea seama care este domeniul de activitate al unei companii. Astfel, în cazul în care numele de brand ales de tine nu este suficient de sugestiv, logoul te poate ajuta să-i faci pe consumatori să-și dea seama ce faci tu de fapt și cum ii poți ajuta.
● Dă dovada de profesionalism. Toate brandurile preocupate de imaginea lor aleg să-și creeze propriul logo. Gandește-te numai la numele mari din industria modei și îți vei da seama de acest lucru. Cine nu recunoaște un logo faimos precum cel al brandului Chanel? Sau logoul H&M?
● Crește gradul de încredere. Dacă alegi elementele potrivite pentru crearea unui logo, ii poți face pe oameni să aibă încredere în brandul respectiv. De exemplu, paleta de culori folosită pentru crearea logo-ului ii poate ajuta pe oameni să perceapă compania ta drept un reper important atunci când trebuie să facă o alegere.